- Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor iedereen begrijpelijk.
- Ambacht biedt persoonlijke dienstverlening. We vinden het normaal dat de gemeente de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed te helpen.
- De digitale dienstverlening van de gemeente is van goede kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis regelen en wanneer het hen uitkomt.
- We kijken naar welke producten, naast de huidige rijbewijs en paspoort, er nog meer thuisbezorgd kunnen worden. Het gemeentehuis blijft fysiek bereikbaar en behoudt openingstijden buiten kantoortijden voor zaken die je niet digitaal kunt regelen.
- De gemeente zorgt ervoor samen met andere regionale organisaties dat ICT volledig up to date is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen digitale hacks en cyberaanvallen.
- Een transparante overheid vinden wij belangrijk. De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de besteding van subsidies.
- De gemeente werkt samen met andere overheden om digitale criminaliteit zoals identiteitsfraude tegen te gaan of te bestraffen.
- De wereld houdt niet op bij de gemeentegrens. De gemeente werkt slim samen met collega’s in de Drechtsteden, waterschappen, provincie en rijk als dit leidt tot betere oplossingen voor bereikbaarheid, regionale werkgelegenheid, woningbouw of het veilig en vertrouwd opgroeien in Ambacht. Hierdoor blijft Ambacht zelfstandig.
Waar het belang van de inwoners voorop staat
De gemeente is er om problemen op te lossen. Het belang van de inwoners staat altijd voorop. Met eenvoudige formulieren, helder taalgebruik en overzichtelijke regels helpen we alle inwoners en ondernemers vooruit in het leven en voorkomen we wachtrijen, problemen en frustraties.
© VVD HIA