Grote wijzigingen in de verwerking van afvalstoffen moeten pas na de verkiezingen worden besproken.

© VVD HIA

Afgelopen maandag zou in de gemeenteraad het recycle tarief worden besproken. Groot was onze verbazing dat Gemeente Belangen op het laatste moment om uitstel vroeg naar de raad van Februari 2022. De VVD vindt dat de grote wijzigingen in de afval/grondstofverwerking in onze gemeente NA de verkiezingen moeten worden besproken. Om 1 maand voor de verkiezingen alsnog zo’n ingrijpende beslissing te nemen vinden wij geen recht doen aan onze inwoners en participatie. Reden waarom de coalitie van SGP-CU, GB en CDA dit doordrukken? Om hun coalitie lijstje af te kunnen vinken. De VVD zou TEGEN het voorstel gestemd hebben. Dat we met elkaar actie moeten ondernemen om beter te scheiden en daarmee de kosten naar beneden te brengen, daar zijn we het over eens. Maar niet op deze manier. Onbegrijpelijk dat bv de huidige recycle containers bij de winkelcentra moeten verdwijnen en de service omlaag gaat, 100 tot 150 mollen verdwijnen en in het buitengebied wordt nog maar 1 keer per maand restafval opgehaald. Alle mollen in Ambacht worden vervangen, ook de mollen die pas zijn geïnstalleerd in bv De Volgerlanden. Een investering van bijna 2,5 miljoen. De jaarlijkse kosten voor onze inwoners worden te rooskleurig berekend.  Wij vragen ons oprecht af wat de wethouder in 1 maand tijd gaat wijzigingen aangezien het voorstel al in januari opnieuw in de commissie wordt besproken.