Ambachtse VVD houdt aandacht voor overlast

© VVD HIA

Uit de meest recente veiligheidscijfers van Hendrik-Ido-Ambacht blijkt dat Ambachters regelmatig overlast ervaren van het gedrag van hangjongeren. De groep jongeren lijkt samengesteld uit zowel jongeren uit Hendrik-Ido-Ambacht en buurgemeente Zwijndrecht, waarbij zij in beide gemeentes overlast veroorzaken. Onlangs maakte gemeente Zwijndrecht bekend dat zij de inspanning om deze overlast te bestrijden gaat intensiveren. Dat zou er toe kunnen leiden dat deze groep jongeren, en de daarmee gepaard gaande overlast, zich gaat concentreren in Hendrik-Ido-Ambacht.

Vragen van de Ambachtse VVD

"De Ambachtse VVD hecht veel waarde aan een veilige en rustige leefomgeving" stelt raadslid Daan van den Wollenberg. Derhalve vroeg de Ambachtse VVD via een aantal vragen aandacht van het College voor deze ontwikkeling. "We willen weten hoe groot het risico op verschuiving van overlast is en in hoeverre de aanpak van Zwijndrecht is afgestemd met Hendrik-Ido-Ambacht," vervolgt Daan. "Het zou onwenselijk zijn als Ambachters meer overlast gaan ervaren, omdat Zwijndrecht de aanpak intensiveert. Het lijkt ons voor de hand liggend dat de gemeentes gecoördineerd moeten optreden om de overlast zo effectief mogelijk aan te pakken."