Ambachtse VVD terug in het College

Op maandag 4 juli is het coalitieakkoord 'Samen voor Ambacht' aangeboden aan de gemeenteraad. Daarmee komt de Ambachtse VVD terug in het College.

© VVD HIA

De afgelopen weken leek de politiek in Ambacht stil te staan, terwijl ondertussen hard gewerkt werd aan een nieuw coalitieakkoord: 'Samen voor Ambacht, 2022-2016'.

Namens de Ambachtse VVD namen Jauharina Oelfke-Ten Seldam en Daan van den Wollenberg deel aan de onderhandelingen met coalitiepartners SGP-CU, Gemeente Belangen en het CDA. "We delen allen het streven om het prettige leven in ons mooie dorp nog iets beter te maken. Inhoudelijk konden we elkaar snel vinden op belangrijke vraagstukken, zoals wonen, verkeer en duurzaamheid. Hoewel partijen principieel verschillend denken over de zondagsrust, hebben we gezamenlijk een goed compromis kunnen bereiken. Daarmee is de Ambachtse VVD overtuigd van een evenwichtig coalitieprogramma voor de komende jaren en zien wij uit naar de samenwerking in de coalitie en de gehele raad."

Met deelname aan de coalitie levert de Ambachtse VVD ook een bestuurder voor het College. Deze avond is Jauharina Oelfke-Ten Seldam benoemd tot wethouder. In haar portefeuille gaat zij o.a. aan de slag met ruimtelijke ordening, mobiliteit  en wegen.

Door de toetreding tot het College moet Jauharina haar raadszetel en het fractievoorzitterschap opgeven. Hierdoor mag de fractie twee nieuwe leden verwelkomen: Aat Ouwerkerk is opnieuw benoemd tot raadslid en Jordy Wijnmalen is benoemd tot burgerraadslid.

Het fractievoorzitterschap wordt overgenomen door Daan van den Wollenberg. "Met dit team hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt om onze achterban te mogen vertegenwoordigen in de gemeente en we zijn trots op dit resultaat. Met Jauharina leveren we een uitstekende wethouder en met de nieuwe aanwas in de fractie behouden we een mooi gebalanceerd team."