Ambachtse VVD: eindelijk evenementen op zondag

Afgelopen week was het foodtruckfestival TOOST terug in Ambacht. Dit keer duurde het festival maar liefst vier dagen, inclusief de zondag. Evenementen op zondag waren een belangrijke wens van de Ambachtse VVD. “Daar heeft de VVD een flinke bijdrage aan geleverd,” zegt fractievoorzitter Daan van den Wollenberg. “De afgelopen dagen zagen we veel inwoners van Ambacht volop genieten. We zijn er trots op dat dit nu eindelijk kan in het dorp.”

© Fractie VVD

Levendigheid in het dorp

Veel inwoners hebben behoefte aan meer levendigheid in ons dorp. De drukte op het festival onderschrijft dat die behoefte er is. Tegelijkertijd ligt de zondagsrust gevoelig in het dorp. "Wat ons betreft zit daar geen spanning," zegt Daan. "De keuze van de een hoeft geen beperking te zijn voor de ander. De een neemt de zondagsrust in acht en de ander bezoekt een evenement. Gun elkaar die vrijheid en respecteer elkaars keuze."

Oproep aan organisatoren

Dat er meer mogelijk is in Ambacht bleek al toen ook Jumping-World en de Nieuwjaarsduik op zondag plaatsvonden. Met die extra dag in het weekend wordt het aantrekkelijker om iets in het dorp te organiseren. Uiteindelijk is het aan de organisator om gebruik te maken van de ruimte die er is. "Er is nu meer mogelijk in Ambacht en er is veel animo onder Ambachters. Daarom roepen we organisatoren op om die ruimte te gebruiken. We gaan ervan uit dat organisatoren de weg naar Ambacht weten te vinden en dat de inwoners daar veel plezier aan gaan beleven."