Vanaf september eindelijk binnenzwemmen op zondag

Op maandag 3 juli heeft de gemeenteraad ingestemd met het voorstel om per september te starten met een pilot om op zondag van 09.00 tot 13.00 recreatief zwemmen mogelijk te maken in het binnenbad van zwembad De Louwert. "We zijn erg blij dat deze afspraak uit het coalitieakkoord, om te onderzoeken wat de mogelijkheden voor een zondagsopening van het binnenzwembad zijn, is uitgewerkt en op een meerderheid in de raad kan rekenen" zegt Kim Verlijsdonk, raadslid van de Ambachtse VVD.

© Pareltjes Fotografie

Verschillende scenario's

Eerder werd in de raad gesproken over twee scenario's. Eén waarin de mogelijkheid om op zaterdag te zwemmen ingeruild wordt voor de zondag. In het andere scenario wordt de zondag toegevoegd aan de openingstijden en blijft ook de zaterdag behouden. "Voor ons was al snel duidelijk dat het inruilen van de zaterdag voor de zondag geen optie is. Versobering van openingstijden mag absoluut niet aan de orde zijn als we de zondag willen toevoegen. Voor ons staat voorop dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wanneer zij gaan zwemmen, of dat nu doordeweeks, op zaterdag of op zondag is" licht Kim toe. Een meerderheid in de gemeenteraad gaf eerder aan ook voor dit scenario te kiezen. Het College heeft dat vervolgens uitgewerkt.

Meer mogelijk op zondag

De Ambachtse VVD wiol meer levendigheid in het dorp op zondag. Die wens leeft niet alleen bij de VVD, maar ook bij de inwoners. "Verschillende evenementen in het dorp zijn dit jaar ook op zondag druk bezocht. Dat laat zien dat men ook op zondag graag op pad gaat. Met de zondagsopening van het binnenzwembad erbij, worden de mogelijkheden op zondag verder verrijkt" geeft Kim aan.

Evaluatie

De pilot duurt acht maanden. Kim sluit af: "We kijken uit naar de resultaten en gaan ervan uit dat dit een succes wordt!"