Ambachtse VVD: eindelijk binnenzwemmen op zondag!

© Fractie VVD

Op zondag 3 september opende zwembad De Louwert het binnenbad. Inwoners kunnen vanaf nu op zondag tussen 09:00 en 13:00 binnenzwemmen. VVD-raadslid Kim Verlijsdonk laat tevreden weten "onder de inwoners leeft een flinke behoefte aan meer mogelijkheden in het dorp op zondag. We zijn dus tevreden dat deze afspraak uit het coalitieakkoord snel is gerealiseerd."

Pilot

De zondagsopening van het binnenzwembad is een pilot van acht maanden. Na die periode wordt geëvalueerd of er animo is voor een structurele opening op zondag en in hoeverre bijvoorbeeld aanpassing van de openingstijden wenselijk is. "We kijken uit naar de evaluatie, omdat er op deze eerste zondag al ruim twee keer zoveel bezoekers waren als op een gemiddelde zaterdag," zegt Kim. "Bovendien verwachten we dat inwoners ook graag op zondagmiddag zwemmen. In dat geval is het belangrijk dat inwoners die wens kenbaar maken."

Verruiming mogelijkheden zondag

Aanvankelijk werd aan de gemeenteraad voorgesteld om de openingstijden van zaterdag te verschuiven naar de zondag, maar dat vond een meerderheid van de raad niet voldoende. Kim: "voor de Ambachtse VVD is het belangrijk dat er juist meer mogelijkheden ontstaan. Dat betekent op zaterdag èn op zondag zwemmen." Eerder maakte de Ambachtse VVD het met de coalitie mogelijk om op zondag evenementen te kunnen organiseren in het dorp. "Daar wordt steeds meer gebruik van gemaakt en dat is telkens een succes. We gaan er dus van uit dat de opening van het zwembad op zondag ook een succes wordt," besluit Kim.