VVD-wethouder Oelfke maakt werk van verkeersveiligheid

Tijdens de raadsvergadering van 2 oktober kreeg VVD-wethouder Jauharina Oelfke-ten Seldam groen licht om de verkeerssituatie rond de nieuwe basisschool Stadhouder Willem III aan te pakken. "Onze kinderen moeten veilig naar en van school kunnen. Daarnaast stroomt het verkeer niet goed door en is het ook buiten de schooltijden erg druk met verkeer in de wijk. Dat gaan we aanpakken," zegt Jauharina.

© Pareltjes Fotografie

Verbindingsweg

Tussen de Van Valckensteinstraat en Van der Eijndestraat moet een verbindingsweg komen waar ouders hun kinderen bij de school kunnen afzetten en ophalen. De weg wordt eenrichtingsverkeer zodat de situatie overzichtelijker en veiliger wordt. Bovendien stroomt het verkeer dan beter door. Aan weerszijden van de weg wordt parkeergelegenheid gecreëerd die overdag fungeert als kiss & ride voor de basisschool. Buiten die uren draagt het bij aan de parkeercapaciteit in de wijk. "Zo lossen we meerdere problemen in één keer op," stelt Jauharina.

Laan van Welhorst

Naast de verkeersveiligheid rondom scholen staat de herinrichting van de Laan van Welhorst hoog op de prioriteitenlijst van de wethouder. Afgelopen zomer konden inwoners de nieuwe plannen bekijken en binnenkort wordt het voorstel van de wethouder door de raad behandeld. "De laan van Welhorst is al een tijd onderwerp van discussie. De verkeersveiligheid kan daar veel beter dus dat moeten we gewoon oplossen," besluit Jauharina.