Politiek samen met de jeugd: overdekte plek en watertappunt

Op 9 november diende de Ambachtse VVD samen met Gemeente Belangen, D66, PvdA en Realistisch Ambacht een motie in over voorzieningen voor de jeugd. De motie roept het college op onderzoek te doen naar een overdekte plek en een watertappunt in (de nabijheid van) het Baxpark.

© Fractie VVD

Overdekte plek

Na gesprekken met de jongeren en straatcoaches bleek dat jongeren behoefte hebben aan een (nieuwe) overdekte plek in het park. Kim Verlijsdonk, VVD-raadslid geeft aan: “We nemen de wensen en ideeën van de jongeren serieus en begrijpen de behoefte. Door hen een overdekte plek te geven weten ze waar ze terechtkunnen en hoeven zij niet rond te hangen op plaatsen waar dat als overlast kan worden ervaren.”

Watertappunt

Naast een overdekte plek is er ook behoefte aan een watertappunt. “Dat watertappunt is een mooie voorziening voor alle Ambachters die gebruik maken van het Baxpark” zegt Kim. Er is eerder gedacht aan een waterpunt bij het skatepark, maar destijds was er door de lengte van de waterleiding twijfel over de waterkwaliteit. Kim: "Die kwaliteit moet natuurlijk goed zijn. We kijken positief naar de mogelijkheden die er zijn. Zo nodig kijken we iets ruimer dan het Baxpark om toch zo'n voorziening te kunnen bieden.

Vervolg

De motie kon rekenen op een meerderheid. Kim: “Ik ben blij met de brede steun in de raad. Zodra de mogelijkheden duidelijk zijn willen we samen met de jongeren en straatcoaches bepalen welke optie het beste resultaat oplevert. Zo maken we mét de jeugd Ambacht mooier vóór de jeugd.”