Ambachtse VVD juicht creatief ondernemen voor meer levendigheid toe.

De dagen van Kerst- en Oudejaarsavond zijn doorgaans belangrijke dagen voor lokale ondernemers om omzet te draaien. Beide dagen vallen dit jaar op een zondag. Omdat de winkel in Ambacht dan gesloten zijn, kan dat voor een deel van de ondernemers een knelpunt zijn. Om hen te ondersteunen, riep onder meer de Ambachtse VVD de ondernemers op om gebruik te maken van een mogelijkheid die er sinds deze coalitie wel is: organiseer een evenement op zondag.

Oliebollen op zondag

Afgelopen weekend maakte Jan Veldmeijer bekend van deze mogelijkheid gebruik te maken. Op zondag 31 december organiseert hij een klein evenement bij zijn oliebollenkraam voor de Intratuin in Ambacht. Vanaf 13.00 kunnen bezoekers daar terecht bij zijn Food Festival voor Veldmeijers oliebollen. Daarnaast bieden anderen daar poffertjes, koffie en chocomel aan.

Nieuwe ruimte gebruiken

De Ambachtse VVD laat weten dit initiatief van harte toe te juichen. "Het is heel goed dat ondernemers de nieuwe mogelijkheden in Ambacht weten te vinden en daar gebruik van maken," laat VVD-fractievoorzitter Daan van den Wollenberg weten. "In Ambacht hebben veel inwoners behoefte aan meer levendigheid in het dorp, ook op zondag. Dit initiatief draagt daaraan bij. Wij zien graag meer van dit soort creatieve initiatieven ontstaan om de levendigheid te verbeteren voor iedereen die daar behoefte aan heeft."