Ambachtse VVD tevreden: nieuwe voorzieningen voor de jeugd in het Baxpark.

Eind 2023 werd door VVD-raadslid Kim Verlijsdonk samen met Gemeente Belangen, D66, PvdA en Realistisch Ambacht een motie ingediend om meer voorzieningen voor de Ambachtse jeugd te creëren in het Baxpark. Het college omarmde die motie en stelt nu voor (sport)voorzieningen toe te voegen aan het Baxpark. Kim Verlijsdonk: "Wij vinden het belangrijk dat er goede voorzieningen zijn voor de jeugd. Het is mooi te zien dat die wens breed gedragen wordt en er nu een concreet plan ligt."

© Pareltjes Fotografie

Nieuwe (overdekte) plekken

Volgens het plan komen er een kunstgrastrapveld en een basketbalveldje naast het skatepark, waarbij twee nieuwe overdekte plekken worden gerealiseerd. Kim geeft aan dit een goede ontwikkeling te vinden: "Het samenbrengen van ontmoeten en sport als belangrijke sociale activiteiten voor de jeugd is erg positief. De jeugd heeft straks meer eigen voorzieningen waardoor hopelijk ook verdere overlast op Sportpark Schildman voorkomen kan worden."

Watertappunt

De motie van eind 2023 vroeg ook om een watertappunt voor gebruikers van het Baxpark. Daar gaat het voorstel niet op in. Kim: "Het college heeft eerder aangegeven dat een watertappunt bij het skatepark niet mogelijk is, omdat de waterkwaliteit niet gegarandeerd kan worden. Nu onderzoek het college nog andere mogelijkheden. Wij zijn in ieder geval al tevreden dat er een concreet plan ligt om de Ambachtse jeugd meer te bieden in het Baxpark."