We onze krachten bundelen voor slimme oplossingen

Ambacht maken we met elkaar! We bundelen onze krachten en werken met plezier samen om de problemen op te lossen in onze eigen straat, buurt of wijk. Daarom vinden we het belangrijk dat de gemeente slimme en creatieve initiatieven van inwoners en ondernemers aanmoedigt. En bij belangrijke besluiten worden onze inwoners in een zo vroeg mogelijk stadium betrokken. Ambacht weet zich aan te passen aan maatschappelijke en technologische ontwikkelingen.

© VVD HIA

• Het enthousiasme van de samenleving benutten we zoveel mogelijk. Daarom ondersteunen we maatschappelijke initiatieven van ondernemers en verenigingen en zitten wij deze zo min mogelijk in de weg met regels en vergunningen en denken we proactief mee bij een verenigingen-, ondernemers- of duurzaamheidsloket.
  • Bij het opstellen van nieuw beleid wordt iedereen die dit direct raakt vroeg in het proces betrokken. Daarbij creëert de gemeente vooraf duidelijke verwachtingen om teleurstellingen achteraf te voorkomen. Zo werken we aan draagvlak en beter beleid.
  • Participatie betekent niet dat de grootste schreeuwers altijd gelijk krijgen. De gemeente heeft meer oog voor de ‘stille meerderheid’ die de gemeente niet altijd zo snel weet te vinden. Zo houden we balans bij het maken van keuzes. Het participatieproces waar de afgelopen tijd stappen in zijn gemaakt wordt uitgevoerd en verbeterd waar nodig.